Panta Mera!


Jag vet att jag är "värsta" miljöaktivisten. Men det är bara så roligt på något sätt. Det här med miljö, pant, källsortering och mycket annat.

Så nu måste jag tipsa om en tävling som returpack har gjort. De söker pantletare eftersom det försvinner ca 200 miljoner burkar och flaskor utan att pantas. Jag går t.ex. inte in i skogen och letar pant precis, men jag tycker att man ska panta sina burkar och om någon ligger på gatan så kan man ta upp den. Eller hur? Men om man behöver lite motivering så kan jag berätta att första priset är en väldigt fin cykel. Eller så kan man vara med för att se hur mycket det faktiskt går att samla ihop. Så sluta lata er! Leta pant är så inne!

Kommentarer
Postat av: BeckaNiemi

Hejsan, fin blogg.

Kika gärna in på min blogg och svarar på "dagens fråga".

Kram

2010-07-02 @ 14:38:03
URL: http://beckaniemi.blogg.se/
Postat av: Becka Niemi

Sv: Okej (:

2010-07-03 @ 00:50:53
URL: http://beckaniemi.blogg.se/

Don't be afraid, say it:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0